Avantajele unei platforme B2B pentru vanzator/distribuitor

b2b

Reduceri de costuri

Comunicarea cu clienții consuma bani. Personalul de vânzări și asistență este adesea încărcat cu sarcini de rutină recurente: preluarea comenzilor, trimiterea de documente și facturi și localizarea ghidurilor de utilizare și a fișelor tehnice. Aceste procese sunt costisitoare, consumatoare de timp, predispuse la erori umane și apar pe parcursul întregului ciclu de viață al clienților: de la decizia clientului si vanzare până la servicii de asistență și post-vânzare. Pe măsură ce produsele și serviciile devin mai complexe, aceste costuri vor crește inevitabil.

Folosind instrumentele de autoservire din platforma B2B, clienții pot accesa informații și documente oricând doresc. Aceasta eliberează personalul de vânzări și reduce erorile. Un alt punct în plus este că, utilizând portalul pentru a sprijini și simplifica sarcinile de vânzare de bază – cum ar fi negocierea, decizia, facturarea, raportarea și gestionarea datelor (de exemplu, clienți, produse, liste de prețuri) – vânzătorii pot reduce costul pentru contactul cu clienții și pot permite personalului de vânzări să se concentreze pe ceea ce contează cel mai mult: adăugarea de valoare reală pentru clienți.

Satisfacția și loialitatea clienților sporită

Serviciile joacă un rol crucial în determinarea satisfacției clienților. Din ce in ce mai multi  clienți B2B s-au dezvoltat într-o lume digitală și se așteaptă la aceeași experiență și la aceeași utilizare în care sunt obișnuiți ca și consumatorii B2C. În fiecare zi, cumpărătorii folosesc portaluri online care oferă servicii personalizate care le fac viața mai ușoară. Ei merg la cumpărături pe Amazon, primesc recomandări personalizate pe Netflix și își gestionează polițele de asigurare prin portaluri de servicii. Aceste experiențe creează așteptările pe care clienții B2B le aduc la locul de muncă.

Mai mult decât atât, această tendință va fi din ce in ce mai accentuată, cand majoritatea cumpărătorilor B2B vor fi „nativii digitali” – care sunt și mai experimentați și mai exigenți din punct de vedere digital.

Reduceri de costuri

Comunicarea cu clienții consuma bani. Personalul de vânzări și asistență este adesea încărcat cu sarcini de rutină recurente: preluarea comenzilor, trimiterea de documente și facturi și localizarea ghidurilor de utilizare și a fișelor tehnice. Aceste procese sunt costisitoare, consumatoare de timp, predispuse la erori umane și apar pe parcursul întregului ciclu de viață al clienților: de la decizia clientului si vanzare până la servicii de asistență și post-vânzare. Pe măsură ce produsele și serviciile devin mai complexe, aceste costuri vor crește inevitabil.

Folosind instrumentele de autoservire din platforma B2B, clienții pot accesa informații și documente oricând doresc. Aceasta eliberează personalul de vânzări și reduce erorile. Un alt punct în plus este că, utilizând portalul pentru a sprijini și simplifica sarcinile de vânzare de bază – cum ar fi negocierea, decizia, facturarea, raportarea și gestionarea datelor (de exemplu, clienți, produse, liste de prețuri) – vânzătorii pot reduce costul pentru contactul cu clienții și pot permite personalului de vânzări să se concentreze pe ceea ce contează cel mai mult: adăugarea de valoare reală pentru clienți.

 

Satisfacția și loialitatea clienților sporită

Serviciile joacă un rol crucial în determinarea satisfacției clienților. Din ce in ce mai multi  clienți B2B s-au dezvoltat într-o lume digitală și se așteaptă la aceeași experiență și la aceeași utilizare în care sunt obișnuiți ca și consumatorii B2C. În fiecare zi, cumpărătorii folosesc portaluri online care oferă servicii personalizate care le fac viața mai ușoară. Ei merg la cumpărături pe Amazon, primesc recomandări personalizate pe Netflix și își gestionează polițele de asigurare prin portaluri de servicii. Aceste experiențe creează așteptările pe care clienții B2B le aduc la locul de muncă.

Mai mult decât atât, această tendință va fi din ce in ce mai accentuată, cand majoritatea cumpărătorilor B2B vor fi „nativii digitali” – care sunt și mai experimentați și mai exigenți din punct de vedere digital.