Care sunt diferentele dintre un magazin online B2C si unul B2B?
O platformă B2B (Business to Business) este un canal de vânzare online dezvoltat pentru companii de distribuție, importatori sau producători prin intermediul cărora se prezintă, respectiv își vând produsele direct retailerilor / revânzătorilor. Practic, prin comerțul electronic B2B (Business to Business), tranzacțiile comerciale online sunt efectuate între două companii.
Rolul unui portal B2B este similar cu cel al unui magazin online B2C (Business to Consumer), deoarece oferă clienților produsele și serviciile companiei, dar diferența majoră este că se adresează partenerilor comerciali și nu persoanelor fizice.
In cazul partenerilor comerciali (client revanzator sau client final persoana juridica) asteptarilor acestora sunt total diferite fata de persoanele fizice. Daca in cazul B2C clientul isi poate petrece timpul pentru cautarea produsului perfect pentru nevoile sale, in cazul B2B clientul doreste sa-si incheie comanda rapid, in baza intelegerilor anterioare.
Clientii B2B isi doresc preturi personalizate, negociate anterior, livrari in locatii multiple, plata la termen, cotatii de pret, etc.
Experienta pe care clientul de tip B2B o asteapta de la un magazin B2B este total diferita: ei se asteapta sa-si reduca munca in procesul de plasare a unei comenzi, sa mentina actualele procese interne (structura de achizitii, integrarea cu solutiile de e-procurement, cataloage personalizate, etc).
Te-ar mai putea interesa
- De ce magazin online?
- Avantajele unei platforme B2B pentru cumparator/client
- Avantajele unei platforme B2B pentru vanzator/distribuitor
- Cum funcționează un portal online B2B?
- Care sunt diferentele dintre un magazin online B2C si unul B2B?
- 5 motive pentru care ar trebui sa digitalizezi afacerea
- Care sunt beneficiile de a avea un site creat pentru B2B?
- In ce industrii se poate folosi o platforma B2B?